суббота, 22 августа 2015 г.

Сценарій спортивного свята
„Козацькі розваги”
                                    для юнаків 10-11 класів
Мета:
• формувати інтерес учнів до історії та культури українського козацтва;
• сприяти патріотичному вихованню, баченню своєї особистості як частки великого українського народу.
• сприяти розвитку загальної витривалості, спритності, швидкості;
• виховувати в учнів культуру поведінки, почуття гідності, колективізму.
Дата проведення:
Місце проведення: спортивний зал ЗОШ№4
Учасники змагань: 11А, 10А класи (команда 10 чоловік)
Відповідальний за проведення: вчитель фізичної культури    Нестеренко Л.П.
                                Козацькі розваги
Учень :
— Козаки, струнко стояти!
Ясновельможний гетьман війська Запорозького! Нащадки славетного засновника Січі Запорозької Гетьмана Байди Вишневецького до проведення козацьких розваг готові!
Учитель:
— Радий вітати юне покоління! Провести козацький переклик!
Учні 11-А, 11-Б, 10-А,  класів (виголошують назву, девіз).
І ведучий:
За шляхами, за дорогами,
За Дніпровськими порогами,
За лісами за високими
Наші прадіди жили.
ІІ ведучий:
Мали Січ козацьку спільну,
Цінували волю вільну,
І країну свою рідну,
Як зіницю берегли.
І ведучий:
— Запорозька Січ! Мабуть немає жодної людини в нашій багатостраждальній Україні, яка не знала б про славетну Запорозьку Січ, про козаків, про їхні героїчні подвиги, походи. Про це написано багато дум, пісень, віршів, книг.
ІІ ведучий:
— Так давайте сьогодні разом з вами спробуємо вписати свої прекрасні рядки до книги козацької слави.
І ведучий:
— Військо запорізьких козаків, яке діяло на пограничній території за дніпровськими порогами, можна назвати затоном спеціального призначення, а запорізького воїна сучасним терміном «спецназівцем». Козаки були бої а гирями, рівних яким ніде не було.
— Зовнішньому вигляду козацьким богатирів відповідала їхня виключна фізична сила. Одні — тугі луки граючи натягували; другі — товстенні залізні смуги, що снопи в полі навколо шиї ворога скручували; треті — вози через броди на собі перетягували, ядра через найширші ріки легко перекидали.
І ведучий:
За шляхами, за дорогами,
За Дніпровськими порогами,
За лісами, за високими
Наші прадіди жили.
ІІ ведучий:
Мали Січ козацьку спільну,
Цінували волю вільну,
I країну свою рідну,
Як зіницю берегли.
(Група учнів виконує український танок)
І ведучий:
— Ви нащадки славних лицарів, повинні знати свою історію. Юнаки повинні готуватися за прикладом козаків до служби в армії. І хоча наша держава мирна, але всі ви зобов’язані вміти в разі потреби захищати свою землю, як це робили козаки.
II ведучий:
— А там, де добра справа, будуть доблесть, слава і добра розвага.
І ведучий:
Ну, козаки, покажіться!
А ви, друзі, огляніться.
За чий курінь будете вболівати?
Можна гучно всім кричати.
Учитель:
— На вас чекають складні випробування. Сьогодні ви проявите силу, спритність, красномовність, а також уміння танцювати. Судити конкурс будуть заступник директора з навчально-виховної роботи (П. І..Б.), заступник директора з виховної роботи (П. І. Б.), організатор (П. І. Б.).
І ведучий:
— Стати справжнім козаком міг не кожен. На острові Хортиця є Січові ворота. Там і влаштовували випробування новеньким. Між скалами закріплювали жердину, по якій з зав’язаними очима повинен був пройти новачок. Якщо оступався, внизу його ловили січовики. Тоді він приходив здавати іспит наступного року.
Учитель:
— Перше випробування — командири повинні з зав’язаними очима пройти по колоді.
(Обладнання: 2 лавки, 4 хустини.)
І ведучий:
— Не той козак, що на коні, а той, що під конем, — жартували запорожці.
ІІ ведучий:
— Вміння спілкуватися з конем, володіння прийомами вольтижирування були найголовнішими вимогами до кандидата.
ІІ ведучий:
— Серйозним випробуванням для юнаків був бурхливий Дніпро. Його треба було перепливти туди і назад.
ІІ ведучий:
— Екзамен продовжувався і під водою. Сидів над кручею старий козак і димив люлькою. Він розповідав про подвиги козацьких героїв.
І ведучий:
— Раптом люлька (мабуть випадково) випадала з рота і зникала під водою. Того, хто, не думаючи, кидався за нею і знаходив її на дніпровському дні, козаки з радістю зараховували до себе в розвідувальний загін.
Учитель:
— Трете випробування — перехід річки убрід. Стрибки в мішках.
І ведучий:
— Козаки були відмінними стрілками. Козак міг попасти в око птаху, що летить.
І ведучий:
— Чи вміють наші козаки влучно стріляти?
Учитель:
— Четверте випробування — стрільба з гвинтівки по мішенях.
(Обладнання: гвинтівки, мішені).
І ведучий:
— Козаки мали незвичайну силу. Так, козацький ватажок Семен Палій бився шаблею, яка важила більше двох пудів (32 кг).
Учитель:
— П’яте випробування — найсильніший козак.
(1 учень — гиря і підтягування).
Учитель:
— Шосте випробування — перетягування канату.
(Змагаються учні 11-А, 10-
А класу).
 І ведучий:
— Жінкам строго заборонялося жити на Січі. Була навіть смертельна кара для козаків, які приводили жінок. Тому козаки все робили самостійно.
ІІ ведучий:
— Вони самі варили кашу. Новачкам казали:
Дивись, щоб каша не була сирою, не перекипіла. Якщо буде готова — зви нас.
Учитель:
— Наші козаки теж можуть смачно готувати. Сьоме випробування — конкурс кашоварів.
(Кожен клас представляє журі козацьке блюдо та захищає його).
І ведучий:
— Всі знають, що козаки люблять жартувати, а іноді і прибріхувати.
ІІ ведучий:
— Команди отримали домашнє завдання і зараз розкажуть небилиці, побрехеньки, гуморески.
Учитель:
— Восьме випробування — запрошуємо козаків пожартувати.
(розповідаються гуморески, та байки).
ІІ ведучий:
— Запрошуємо команди показати своє мистецтво у танці.
Учитель:
— Дев’яте випробування — танцювальний конкурс.
І ведучий:
— У бойових умовах козаки відображали історію з життя, схеми бойових дій у малюнках.
ІІ ведучий:
— Журі оголосить підсумки конкурсу бойових листків
Учитель:
— Командам для підбиття підсумків змагання стояти струнко!
(Оголошуються підсумки змагання).
І ведучий:
Сяяли на сонці шаблі запорожців,
Як вони на конях гнали ворогів,
Козацькому роду — нема переводу,
Лине його слава з далечі віків.
ІІ ведучий:
Так козацька сила у пригоді стала,
Матінка-пригода точно знала,
Тільки сила справжньої любові до родини,
До прекрасної чудової країни,
Переможе темну злу годину
І врятує врешті Україну!


Комментариев нет:

Отправить комментарий